Dentofobia? Warto ją pokonać

piero dentysta będzie w stanie podpowiedzieć swojemu pacjentowi, jakiego rodzaju środki zapobiegawcze mogą się okazać dla niego najlepsze. W uzasadnionych przypadkach może on także wdrożyć odpowiednie leczenie wstrzymujące rozwój

Dentofobia? Warto ją pokonać

Profilaktyka zębowa

Zapobieganie rozwojowi próchnicy zębowej może być skuteczne wówczas, gdy wdrożona zostanie odpowiednia profilaktyka zębowa. W niektórych przepadkach dopiero dentysta będzie w stanie podpowiedzieć swojemu pacjentowi, jakiego rodzaju środki zapobiegawcze mogą się okazać dla niego najlepsze. W uzasadnionych przypadkach może on także wdrożyć odpowiednie leczenie wstrzymujące rozwój próchnicy. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku dzieci, u których rozwój próchnicy może doprowadzić do uszkodzenia stałych zębów. Bardzo często lekarze wdrażają także u dzieci leczenie ozonem, które potrafi wstrzymać rozwój próchnicy i sprawić, że dziecko nie będzie musiało przechodzić przez borowanie zębów. Podpowiadają także rodzicom, jakiego rodzaju pastę do zębów powinni kupić swoim dzieciom.


Wyposażenie dużych gabinetów stomatologicznych

W dużych gabinetach dentystycznych mogą przyjmować lekarze różnych specjalności. Należą do nich dentyści oraz chirurdzy szczękowi, a także ortodonci i protetycy. Dlatego wyposażenie dużych gabinetów dentystycznych jest bardzo bogate i pozwala na wykonywanie różnego rodzaju zabiegów. Wobec tego w dużych gabinetach dentystycznych leczeni są pacjenci w praktycznie każdym wieku. Dzieci korzystają z leczenia stomatologicznego oraz z ekstrakcji zębów i wizyt u ortodonty. Natomiast osoby dorosłe oprócz leczenia zębów muszą czasami odbywać wizyty u protetyków. Z takiego samego powodu do dużych gabinetów dentystycznych udają się osoby starsze. Takim osobom szczególnie zależy na szybkich i fachowym leczeniu.


Internetowa obsługa gabinetu dentystycznego

Sprawna obsługa gabinetu dentystycznego wymaga prowadzenia zapisów do dentysty. Najbardziej klasyczną metodą prowadzenia takich zapisów jest metoda telefoniczna. Pozwala ona na prowadzenie dialogu z potencjalnym pacjentem i odpowiadanie na wszystkie jego pytania. Poza tym prowadzona jest coraz częściej internetowa obsługa gabinetu dentystycznego. Jest ona bardzo wygodna zarówno dla potencjalnego pacjenta, jak i dla pracowników przychodni. Pacjent może bowiem w jednym momencie sprawdzić wszystkie terminy przyjęć swojego dentysty, a pracownicy przychodni nie muszą odbierać tak dużej liczby telefonów, jak wcześniej. Wykorzystując swoje konto internetowe będzie można także odwołać wcześniej zarezerwowaną wizytę.