Fanpage na Facebook dla firm - warto skorzystać?

ngSocial media dla firm - nowa usługaTak, jak wcześniej wszyscy oferowali strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże. Skąd taki...efekt? Wiadomo, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się

Fanpage na Facebook dla firm - warto skorzystać? social media marketing
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak wcześniej wszyscy oferowali strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd taki...efekt? Wiadomo, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się również pomysł, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w sieci. Ale trzeba to robić dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby porządnych copywriterów, obeznanych w te klocki. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo dużo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.


Zjawisko

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing


Jak (nie) używać Facebooka?

Media społecznościowe to modny temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o zagrożeniach.

Profil na Facebooku ma prawie każdy. Mało kto jednak zamieszcza tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, samochodów, zdjęcia z wakacji, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , itd to co umieszczamy na Facebooku, ma znaczenie w "realu". Jeżeli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas przyjmie, to sprawdzi nasz profil. Czy jest się czego bać?
Jeżeli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to możemy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


A może Facebook nie jest dobry dla Twojej firmy? Przemyśl to

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.