Kwestia uczciwego warsztatu samochodowego

cja i praktyka- złomowanieW oficjalnej terminologii rachunkowości jest to likwidacja środka trwałego. Formalnej likwidacji podlegają też środki trwałe zaginione. Ze względu na skutki finansowe oraz wpływ na środowisko sposób zł

Kwestia uczciwego warsztatu samochodowego Należy szukać rzetelnego mechanika, ponieważ to jedyna droga, aby naprawić nasz pojazd właściwie i profesjonalnie. Jak dobrze wybrać warsztat i na co zwracać uwagę?

Definicja i praktyka- złomowanie

W oficjalnej terminologii rachunkowości jest to likwidacja środka trwałego. Formalnej likwidacji podlegają też środki trwałe zaginione.

Ze względu na skutki finansowe oraz wpływ na środowisko sposób złomowania regulują zwykle przepisy prawa.

Ze względu na złożoność techniczną zadania, złomowaniem pewnych rodzajów środków technicznych zajmują się wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, np. stocznia złomowa.

Przykładowo: jedyną możliwością legalnego pozbycia się starego samochodu jest oddanie go do punktu kasacyjnego. Zaświadczenie jest podstawą do wyrejestrowania pojazdu ? a w konsekwencji zniesienia obowiązku wnoszenia opłat związanych z użytkowaniem.

Złomowanie jako jeden z etapów przygotowania metalowych części pojazdów do dalszego wykorzystania nie może być utożsamiany z całościowym procesem recyklingu składającego się z innych etapów przygotowania materiałów metalowych do ponownej przeróbki.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Złomowanie


Naprawa starszego auta

Przy samochodach ze starszego rocznika nie zawsze opłaca się je serwisować. Czasami te koszty przerosną wartość auta.

Właściciele starszych aut mogą pewnie coś w temacie powiedzieć, ponieważ pewnie nie raz stawali przed wyborem: albo duże koszty, albo naprawa po taniości. Niestety w przypadku napraw po kosztach pewnie i tak niebawem ponownie wylądujemy w serwisie. W takim przypadku najlepiej zrobić sobie kalkulacje kosztów i zdecydować czy w ogóle opłaca się staruszka naprawiać.


Serwisowanie w ASO

Serwisowanie auta w ASO to dość droga sprawa, jednak i tak nie mamy 100% pewności, że wykonane tam usługi będą na odpowiednim poziomie. Właściciele nowych samochodów mają przymus jeżdżenia do ASO nawet z wymianą oleju, a pojechanie do innego serwisu grozi utratą gwarancji, a tego nikt by nie chciał.

Kolejną bolączką posiadaczy salonowych aut jest dostępność części po zakończonym okresie gwarancyjnym. Brakuje części używanych i zastępczych, a oryginalne coraz rzadziej dostępne są w Polsce.