Medyczne opracowania statystyczne- co i jak

statystyczne i na podstawie tych badań decydują, czy produkować dany produkt, czy nie. Wpis o statystyce ogółem.Farmakologia- definicjaFarmakologia (gr. ???????? (phármakon) - lekarstwo, lógos - słowo, nauka) ? dziedzina medycyny

Medyczne opracowania statystyczne- co i jak Medycyna, jak każda inna gałąź handlu i produkcji zmuszona jest wykonać odpowiednie analizy rynkowe przed wprowadzeniem leku na sprzedaż. Korzystają z firm mających w ofercie np. i na podstawie tych badań decydują, czy produkować dany produkt, czy nie. Wpis o statystyce ogółem.

Farmakologia- definicja

Farmakologia (gr. ???????? (phármakon) - lekarstwo, lógos - słowo, nauka) ? dziedzina medycyny i farmacji; nauka o działaniu leków, czyli mechanizmach ich działania na organizm oraz skutkach tego działania. Jako nauka zajmującą się najważniejszym aspektem leków, bywa czasami mylona z samą farmacją ? czyli dziedziną wiedzy nadrzędną w stosunku do wszystkich zagadnień dotyczących leków.

W szczególności farmakologia zajmuje się budową i właściwościami substancji chemicznych, które w określonych sytuacjach mają pozytywny wpływ na organizm, chemicznymi i biologicznymi mechanizmami działania tych substancji, reakcjami organizmów na te substancje, możliwościami zastosowań praktycznych w celu leczenia chorób lub ich zapobiegania, dawkowaniu tych substancji, działaniach ubocznych itp.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Farmakologia


Ciężki rynek leków

Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.

Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.


Konkurencyjność

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.