Tego nie wiesz o maszynach budowlanych

wiele kwestii. Ważne są między innymi kwestie techniczne, takie jak chociażby moc silnika, czy wydajność, ale także elementy będące na wyposażeniu maszyny, czy kwestie jej serwisowania. Ważna jest także historia pojazdu ? czy był

Tego nie wiesz o maszynach budowlanych

Zakup maszyny budowlanej poprzedźmy szczegółową analizą

Kupując maszyny budowlane, niezależnie czy będzie to minikoparka gąsienicowa, czy ładowarka teleskopowa, należy wziąć pod uwagę wiele kwestii. Ważne są między innymi kwestie techniczne, takie jak chociażby moc silnika, czy wydajność, ale także elementy będące na wyposażeniu maszyny, czy kwestie jej serwisowania. Ważna jest także historia pojazdu ? czy był już eksploatowany, czy jest to maszyna powypadkowa, czy może zupełnie nowy sprzęt. Warto przeanalizować każdą kwestię, zważywszy że maszyny budowlane nie należą do najtańszych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości powinniśmy zdecydować się na fachowe doradztwo w tym zakresie.


Różnej wielkości maszyny budowlane wykorzystywane podczas wylewania fundamentów budynku

Stawianie murów nowego domu jest bardzo czasochłonne i trudne. Dlatego przed wylaniem fundamentów nowego domu trzeba dobrze przygotować teren, na którym ma stanąć nowy dom. Wobec tego podczas wylewania fundamentów nowego budynku wykorzystywane są różnej wielkości maszyny budowlane. Są to różne spychacze i koparki oraz wszelkiego rodzaju inne maszyny ułatwiające pracę budowlańcom. Posiadają one różną wielkość i różną wytrzymałość, dlatego niektóre z nich wymagają posiadania odpowiednich usprawnień dla swojego działania. Poza tym mogą one wymagać przeprowadzania różnych napraw w momencie, kiedy zaczynają gorzej pracować. Dlatego na placu budowy zwykle znajduje się miejsce na różne części do maszyn budowlanych.


Pneumatyczne hamulce

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy