Tworzenie sklepów internetowych katowice

Oprogramowanie do handlu w sieci jest coraz bardziej rozchwytywane.

Przedsiębiorstwa takie jak: mają w swojej ofercie wdrażanie i zarządzanie sklepami internetowymi.

Czy warto inwestować w e-commerce?

Webmaster - kim jest?

Webmaster ? szeroki termin, do niedawna oznaczający jedną osobę zajmującą się projektowaniem, kodowaniem, szatą graficzną oraz aktualizacją witryny internetowej.

Witrynę WWW webmaster wykonuje na zamówienie osoby (firmy), która chce zaistnieć w sieci internetowej.

Może to być jednorazowe zlecenie i wtedy praca kończy się z chwilą zaakceptowania projektu przez zamawiającego oraz umieszczenia witryny na wskazanym serwerze. Usługa może mieć też charakter ciągły ? wtedy webmaster aktualizuje i rozbudowuje stronę zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem zleceniodawcy. Webmaster może także tworzyć witryny na własne życzenie i według własnego projektu. Profesjonalnie przygotowana strona powinna być przygotowana w zgodzie ze standardami określonymi przez W3C.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Webmaster

Co to CMS i czemu jest ważny...

Tworzenie sklepów internetowych katowice Systemy zarządzania treścią (CMS) to podstawa dzisiejszych stron i właściwie 90% wszystkich stron je posiada.

Jednak co to takiego i czemu jest potrzebne? Cóż, kiedyś aby mieć stronę i zmieniać na niej informacje trzeba było znać język HTML, JavaScript, PHP...

Teraz wystarczy zalogować się do panelu i wszystko mamy 'podane na tacy' i w parę kliknięć można zmienić treść na stronie. Większość systemów CMS jest dość prostota w obsłudze, ale są również takie kwiatki jak Typo3, którego usability leży i kwiczy.
Mając stronę na tego typu CMS'sie i tak musimy zatrudnić webmastera, albo nawet programistę... Obecnie najpopularniejszym CMS'em jest WordPress, głównie ze względu na prostotę i duże możliwości.

Początki e-commerce

Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80.
drogą elektroniczną wymieniały się informacjami.
System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np.
terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności.
EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
.